Rozhovor s fitness závodnicí Jarkou Hrdinkovou!

23. října 2014

V životě chtěla něco dokázat, a tak i přesto, že měla malého syna a plno starostí okolo domácnosti, začala sportovat. Její kroky vedly od spinningu až do posilovny, kde zakotvila. Jednou u kávy si řekla, že by mohla zkusit i fitness závody. A tak začala kariéra Jarky Hrdinkové, úspěšné závodnice ve fitness figure a fitness physique.

Jarko, kdy jste se vážněji začala věnovat tomuto sportu?

Fitness dělám již třetím rokem. Je pro mě velmi důležitý, dává mi energii a dobrý pocit, že pro sebe něco dělám. Dávala jsme lekce spinningu, ale pak jsem chtěla poznat ještě něco jiného, a tak jsem začala cvičit ve fitku a dodržovat správný jídelníček, protože svaly nerostou ze zeleniny. Moje tělo začalo vypadat podle mých představ a já si řekla, že bych zkusila i nějaké závody.

Vzpomenete si ještě na svoji soutěžní premiéru? Jaké to bylo?

Mé první závody si pamatuji do teď. Byla jsem strašně nervózní vystoupit před lidmi na pódium. Klepaly se mi nohy jako malé holce.

Co je podle vás rozhodující pro úspěch na soutěži? V čem vidíte klíč k úspěchu?

Je to především o pevné vůli, jelikož tento sport vyžaduje tvrdou disciplínu a je velice důležité dodržovat přísný jídelníček.

Jak hodnotíte stále rostoucí konkurenci na soutěžích v kulturistice a fitness?

Lidé, kteří se tomuto sportu věnují srdcem, jsou opravdu výborní. Holek a kluků je stále víc a já jsem moc ráda, že se s nimi mohu pravidelně setkávat.

Jak nyní probíhá vaše příprava? Popište nám ji…

Trénuji celý rok, jelikož mě to baví, ale netrávím ve fitku tolik času jako poslední tři měsíce, kdy jsem se začala připravovat na závody. Držím tvrdý jídelníček a trávím v posilovně většinu času. Ze sedmi dnů v týdnu, trénuji pět až šest dní. Cvičit chodím opravdu pravidelně.

Jaký podíl ve vašem tréninku má cardio a jakou posilování?

Mohu upřímně říci, že tuto přípravu jsem cardio celkem vynechala a jela pouze silový trénink. Cardio dělám jen na zahřátí na začátku tréninku asi tak 10 minut. To mi stačí.

V současné době je velice populární Crossfit, cvičení TRX. Zařazujete je také do svého tréninku?

TRX je podle mě výborná věc. Sama ho mám doma. Je skvělý na protažení těla, a komu se nelíbí posilovací stroje, tak mu ho mohu vřele doporučit. Crossfit jsem zatím nezkoušela.

V tomto čísle magazínu se čtenářky dočtou o tom, jak pracovat na pevném zadečku. Co byste jim v tomto směru poradila?

Existuje plno skvělých cviků na pevný zadeček. Třeba zakopávání, dřepy, výpady a spousta jiných. Jen záleží opět na tom mít pevnou vůli, protože nic nejde hned. Člověk musí mít trpělivost, chce to nějaký čas vydržet a hlavně nepřestat.

Co vy a životospráva? Prozraďte našim čtenářům, jak vypadá váš jídelníček.     

V závodní přípravě je můj jídelníček dost náročný. Vážím si maso, dělám sacharidové vlny. Záleží i na tréninku, když cvičím 2x týdně nohy, den předtím mám více sacharidů, abych pak měla dostatek síly. Mimo závodní sezonu si občas dám i nějaké sladkosti, ale nic se nesmí přehánět. Miluji ryby, sushi, maso, a k tomu vždy dostatek zeleniny. Pečivo nejím skoro vůbec. Dietu zvládám celkem dobře, když někam cestuji, tak si připravím jídlo s sebou. Jsem zvyklá jíst každé 3 hodiny.

Určitě spoléháte i na sportovní výživu. Jaké suplementy zařazujete? 

Já osobně užívám aminokyseliny BCAA, Nitrix Oxide, L-Glutamine, kofein a vitaminy.

Máte nějaké fitness tajemství, na něž spoléháte a jehož se držíte?  

To nemám.  Za tu dobu, co trénuji, jsem se naučila poslouchat své tělo.

« Zpět